Change language English Polski

Gdzie szukać pomocy?

 

Informacje o kampanii

Nic w internecie nie ginie. Zanim opublikujesz zdjęcie, pomyśl czy nie zaszkodzi to Twojemu dziecku. A przede wszystkim pomyśl czy za kilka lat dziecko nie będzie Ci miało za złe, że jego intymne zdjęcia trafiły do internetu.

WIĘCEJ

Informacje o kampanii

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi rodziców na problem prywatności dzieci w internecie i bezrefleksyjnego publikowania ich zdjęć w sieci.
Dzięki łatwości obsługi serwisów społecznościowych i ich popularności, co dzień do internetu trafiają dziesiątki tysięcy zdjęć dzieci. Wszystkie wyjątkowe, bo dokumentujące a to pierwszą kąpiel, pierwszą wizytę na plaży, niezwykłą minę dziecka albo wyjątkowe zdarzenie w którym dziecko wzięło udział, np. sprzątanie mieszkania. Rodzice zamieszczają je, bo kochają swoje dzieci, chcą się nimi pochwalić, podzielić z innymi wspaniałymi chwilami. Ale robią to bezrefleksyjnie, nie zwracając uwagi, że zdjęcia nie trafią wyłącznie do ich rodziny i znajomych, co więcej – że zdjęcie raz wrzucone do internetu zaczyna żyć własnym życiem. Każdy – nie pytając rodziców o zgodę –  może je ściągnąć, ponownie opublikować lub wykorzystać w dowolnym, innym celu. Zawieszając zdjęcie w internecie tracimy nad nim kontrolę, a próby jego usunięcia skazane są na niepowodzenie, bo każde zdjęcie, które robi w internecie karierę, zostaje natychmiast powielone w tysiącach kopii, jest poddawane przeróbkom, staje się motywem złośliwych memów. Dodatkowo – internet nie zapomina, raz włożone do niego niefortunne zdjęcie może wrócić po latach, przypomniane przez złośliwego kolegę, zazwyczaj w najmniej odpowiednim momencie.
W ramach kampanii chcemy zwrócić uwagę rodziców na kwestię ich odpowiedzialności za prywatność dzieci.

Kampania rozpoczęła się już w ubiegłym roku. Wspólnie z agencją reklamową Publicis Fundacja Dzieci niczyje przygotowała akcję, w ramach której za wycieraczki samochodów trafiły zdjęcia dzieci znalezione w internecie. Skojarzenie z ulotkami agencji towarzyskich, dla których zazwyczaj jest zarezerwowane to miejsce, miało służyć do skłonienia rodziców do refleksji i zwrócenia ich uwagi, że zdjęcia ich pociech mogą znaleźć się rękach osób lub miejscach, w których na pewno nie chcieliby ich znaleźć. Kampania odbiła się dość szerokim echem w polskim internecie, spotykając się z pozytywnym przyjęciem:
http://www.mama-bloguje.com/zdjecie-pomysl-zanim-wrzucisz/
http://m.edziecko.pl/edziecko/1,113162,12531099.html
http://testykosmetyczne.blogspot.com/2012/09/pomysl-zanim-wrzucisz.html
http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,2432,zdjecia_dzieci_moga_trafic_do_agencji_towarzyskich

Na temat pierwszej edycji kampanii więcej informacji można znaleźć na stronie dzieckowsieci.fdn.pl/pomysl-zanim-wrzucisz.

 

 

Partnerzy akcji: